בניית חנות וירטואלית

בנייה של חנות וירטואלית יכולה לקרב לקוחות רחוקים, למכור 24 שעות ביממה ולפשט את הליך המכירה. אך יש לחנות וירטואלית גם חסרונות.


רשת האינטרנט מאפשרת לנו לעשות דברים רבים מבלי לצאת מהבית או לשלם על שיחות טלפון: לקבוע תור לרופא, להירשם לקורסים באוניברסיטה ואף לרכוש מוצרים. רכישות דרך אתרי האינטרנט הופכות לנפוצות יותר ויותר ככל שעובר הזמן, עד כי קיימות כיום חנויות וירטואליות. החנות הווירטואלית היא בעצם אתר מכירות אלקטרוני המאפשר לגולשים לרכוש מוצרים ברשת. חנות מעין זו היא ללא ספק הוכחה לקדמה הטכנולוגית שאנו חווים במאה ה־21. יחד עם זאת, לחנות הווירטואלית יתרונות וחסרונות משלה.

בניית חנות וירטואלית משתלמת לבעלי העסקים מכמה בחינות. ראשית, בניגוד לחנות רגילה שיש לשלם עבור הוצאות יקרות כמו שיפוץ וניקיון, חנות וירטואלית אינה מצריכה הוצאות כספיות גדולות כל כך. שנית, האינטרנט מאפשר לבעל העסק לפרסם את דבר קיומה של חנותו הווירטואלית בכל רחבי הארץ ואף ברחבי העולם, בעוד החנות הרגילה מוכרת בדרך כלל רק לאנשים הגרים בסביבתה. ושלישית, יום חורף גשום במיוחד או יום שרב לוהט לא יבריח את הלקוחות מן החנות הווירטואלית המאפשרת להם לרכוש מוצרים מהבית בכל עת. החנות הווירטואלית משתלמת גם ללקוחות. אנשים עסוקים במיוחד שאין להם זמן להסתובב בחנויות רגילות ולקנות מוצרים יכולים לרכוש מוצרים דרך האינטרנט בכל שעה שרק ירצו. החנות האינטרנטית מתאימה במיוחד לבעלי מוגבלויות או למרותקים למיטה שאינם יכולים לצאת מהבית, והיא מאפשרת להם ליהנות מבחירת מוצרים היישר ממקום משכבם.

אף על פי כן, לפני שממהרים לבנות אתר מכירות באינטרנט, חשוב שנדע כי לצד יעילותה של חנות וירטואלית קיימים גם כמה חסרונות. בניגוד לחנות הרגילה, אין באפשרות הגולשים לראות את בעל העסק ועליו לעבוד קשה כדי להוכיח את אמינותו ולהראות ללקוחותיו כי ניתן לבטוח בו. הלקוחות אינם יכולים גם לבחון מקרוב את המוצר שהם מעוניינים לקנות – במקרים מסוימים קיים קושי בבחירת מוצר באופן וירטואלי, גם לאחר שהלקוח ראה תמונות של המוצר שברצונו לקנות או אף צפה בסרטוני מכירות. הרכישה דרך רשת האינרנת עלולה לגרום עגמת נפש ללקוח בלתי מרוצה שידרוש להחליף את המוצר. בנוסף לכך, חשוב לזכור כי אנשים רבים מתלבטים רבות בשאלה האם כדאי לחשוף את פרטי כרטיסי האשראי שלהם באינטרנט מחשש שמדובר בתרמית או מהפחד שהאקרים יצליחו לפצח את קוד רשת האבטחה. ולבסוף, יתרונה של החנות הרגילה על פני החנות הווירטואלית הוא היחס האישי והאנושי שמקבל הלקוח מצד מוכר שהוא פוגש פנים מול פנים, וזאת לעומת דף האינטרנט ה"קר" שמולו מבצע הלקוח את רכישתו.

לסיכום, לפני שמחליטים לרכוש מוצר מסוים, רצוי לשקול היטב האם כדאי לרכוש בחנות הווירטואלית המקוונת או בחנות הרגילה. בעת גיבוש החלטה, מומלץ להביא בחשבון את הפרמטרים הבאים: סוג המוצר שאתם מעוניינים לרכוש, כמה זמן אתם יכולים להקדיש לקנייה, מהו הסכום שאותו אתם מוכנים לשלם עבור המוצר, האם חבריכם מרוצים מהרכישות שהם מבצעים באינטרנט או שהם מעדיפים ללכת ולקנות מוצרים בחנות רגילה. העמידו את שתי האפשרויות זו מול זו וחישבו על היתרונות והחסרונות של כל אחת מדרכי הקנייה. כך תוכלו לבצע את רכישתכם על הצד הטוב ביותר.