קידום אתרים

מה כולל תהליך קידום אתרים ואיך מסייעים לאתר להגיע למיקום גבוה בגוגל?


רבים שכבר הבינו את החשיבות שבבניית אתר אינטרנט עלולים לעתים לטעות ולחשוב כי לאחר שהאתר עלה כבר לרשת הסתיימה העבודה. אך האמת היא כי כיום חלק בלתי נפרד מהעלאת אתר לאוויר הוא גם קידום אתרים, שהוא בפני עצמו נושא מורכב שיש לבצע נכון, אחרת עלולים לגרום לאתר נזק. קידום אתרים מורכב מכמה אלמנטים ובניהם בניית תשתית נכונה לאתר, שימוש במילות מפתח, אופטימיזציה, רשת קישורים ועוד.

המרכיב הנוגע למילות מפתח לדוגמא דורש מאיתנו לבצע מחקר מילים טרם בניית האתר, על מנת שנדע באילו מילים עלינו להשתמש על מנת לקדם את האתר. תפקידה של החברה האחראית על קידום האתר להבין מהם הביטויים הרלוונטיים ביותר עבור האתר, זאת מבלי להשתמש דווקא בביטויים הכי מבוקשים שינסו להתחרות באתרים הגדולים מאותו התחום. לעתים עדיף לנסות ולמצוא ביטויים המתאימים יותר לנישה בה עוסק האתר, ביטויים ספציפיים יותר שגם יקדמו את האתר וגם יביאו אליו את קהל היעד המבוקש.

על מנת לבצע מחקר מילים ולהבין באילו ביטויים עלינו להשתמש, מומלץ תמיד לבחון אתרים נוספים מאותו התחום ולבדוק מהם הביטויים המבוקשים ביותר על ידי חיפוש בגוגל. מעבר לכך שניתן לראות אילו תוצאות מתקבלות בעמוד הראשון ואילו בשני, ניתן ללמוד על הביטויים המובקשים גם דרך כלים שגוגל עצמו מספק כמו לדוגמא Google AdWords : Keyword Tool שבדומה ליתר הכלים יכול לעזור במחקר המילים ולהעריך כמה חיפושים מתבצעים לביטוי מסוים.

מרכיב נוסף שכולל התחום העצום של קידום אתרים הוא אופטימיזציה הן של הקוד והן של התוכן. האופטימיזציה למעשה נוגעת לתשתית של האתר שכן אתר מעוצב שנראה טוב, אך אינו בנוי בצורה נכונה הופך להיות חסר תועלת. הדבר הראשון הנוגע לאופטימיזציה הוא בניית אתר תקני, כזה שנבנה בהתאם לתקני W3C מה שמאפשר לגוגל לסרוק את הקוד ואת התוכן של האתר ללא בעיות. על מנת להבטיח סריקה מהירה או התאמה לדפדפנים השונים מומלץ גם לבנות את האתר על פי התקן המחמיר ביותר כיום, w3c xhtml 1.1.

מרכיב נוסף באופטימיזציה של האתר לגוגל הוא בנייה נכונה בעלת היררכיה מסודרת ופשוטה שתוביל להבנה של גוגל בנוגע לאתר יחד עם סריקה מהירה יותר. בנייה היררכית נכונה היא בנייה של האתר כך שהתכנים בו יסודרו בתוך קטגוריות, זאת כאשר חשוב לבחון את האתר מלמעלה למטה וכך למשל בחלק העליון בכותרת החלון, ה- title, חשוב להדגיש את הנושא שמקדמים, כלומר להכניס בכותרת את הביטוי בו עוסק האתר.

בנוסף לכך, חשוב ומומלץ ליצור בכל עמוד לוגו לחיץ שיפנה לעמוד הבית, חשוב להשתמש בכותרות ראשיות ומשניות בתגיות של h1,h2,h2 שיגדירו את החלוקה של העמוד בצורה ברורה, חשוב להשתמש במגוון עשיר של מילות מפתח שיפוזרו בתכנים השונים וגם בכותרות במינון נכון ולא מוגזם וגם ליצור קישורים פנימיים בתוך האתר שיקשרו בין עמודי התוכן השונים, כאשר הקישורים צריכים להיות בנויים מהטקסט אליו מפנים ולא תוך שימוש במילים 'לחץ כאן'.

מבנה והיררכיה תקינים כוללים גם הדגשה של קטעי טקסט בעלי חשיבות, ללא הגזמה ותוך שימוש בתגיות b או strong, כאשר גם בקטעים המודגשים מומלץ לשלב מילות מפתח. בנוסף לכך, כאשר מוסיפים לעמודים השונים תמונות חשוב להכניס לקוד התמונה ערך ALT שהוא למעשה טקסט ובתוכו מילות מפתח המסביר מה כוללת התמונה. לבסוף בתחתית העמוד חשוב ליצור קישור סוגר שמקשר הן לעמוד הבית והן לעמודים חשובים נוספים.

לאחר בחינת האתר מלמעלה למטה חשוב גם ליצור מפת אתר שהיא למעשה עמוד ובו קישורים לכל אחד מעמודי התוכן שכולל האתר, כאשר כל עמוד תוכן צריך לכלול בתוכו גם קישור למפת האתר. יחד עם כל זאת הכלל החשוב שצריך לזכור הוא שישנה חשיבות גבוהה יותר למה שממוקם גבוה יותר בקוד, דבר השונה ממיקום גבוה יותר כאשר אנו כגולשים צופים באתר. לכן בבניית האתר חשוב לשים דגש על בניית הקישורים במקום גבוה בקוד מה שיעזור בשלב מאוחר יותר גם בקידום האתר.